آموزشی

معرفی بهترین گیاهان آپارتمانی سایه دوست

گیاهان آپارتمانی سایه دوست چه نوع گیاهانی هستند؟ این سوال ممکن است به ذهن اغلب افرادی که به گل و گیاه علاقه مند هستند خطور کند. انواع گیاهان آپارتمانی سایه دوست جزو گیاهانی به شمار می روند که امروزه مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته اند. با پرورش این نوع گیاهان طبیعی و تزیینی می توانید شادابی و آرامش را برای فضای منزل خود به ارمغان بیاورید. گیاهان آپارتمانی کم نور به راحتی در محیط هایی که کم نور هستند رشد می کنند. در صورتی که تمایل دارید با انواع گیاهان کم نور آشنا شوید بهتر است تا پایان این مطلب همراه فروشگاه نور ال ای دی باشید. در این مطلب قصد داریم علاوه بر معرفی این نوع گیاهان شما عزیزان را با نحوه نگهداری از این نوع گیاهان آشنا سازیم. شایان ذکر است که با داشتن اطلاعات کافی در مورد گیاهان سایه دوست می توانید به راحتی از آن ها نگهداری کنید و گیاهانی همیشه شاداب و سرسبزی را داشته باشید.

مقدمه:

آنچه در این مطلب پیش روی شما همراهان گرامی خواهد بود:

  1. گیاهان آپارتمانی سایه دوست یا مقاوم به نور چه نوع گیاهانی هستند؟
  2. معرفی انواع گیاهان سایه دوست جذاب و شاداب
  3. گیاه سایه دوست زامیفولیا
  4. گیاه بامبو
  5. گیاه سایه دوست گندمی
  6. گیاه پافیلی یا لیندا
  7. گیاه دیفن باخیا
  8. گیاه جذاب سانسوریا
  9. گیاه سایه دوست آگلونما
  10. گیاه مقاوم برگ عبایی
  11. گیاه مارانتا
  12. گیاه سایه دوست پوتوس
  13. نکات طلایی برای نگهداری انواع گیاهان آپارتمانی سایه دوست

گیاهان آپارتمانی سایه دوست یا مقاوم به نور چه نوع گیاهانی هستند؟

قبل از هر چیز بهتر است با مفهوم گیاهان آپارتمانی سایه دوست آشنا شوید. گیاهان سایه دوست به دسته ای از گیاهان گفته می شود که در محیط های کم نور به رشد و زندگی خود ادامه می دهند. این نوع گیاهان دوستدار محیط های کم نور و سایه می باشند به همین دلیل دارای مقاومت زیادی می باشند. اغلب افرادی که به پرورش گل و گیاه علاقه مند هستند ترجیح می دهند این نوع گیاهان را در فضای منزل یا محیط کار خود پرورش دهند. اگر شما جزو افراد مبتدی در زمینه پرورش گیاهان هستید می توانید به راحتی این نوع گیاهان را پرورش دهید و از سرسبزی و نشاط آن ها نهایت لذت را ببرید.

گیاهان آپارتمانی مقاوم به نور 

معرفی انواع گیاهان آپارتمانی سایه دوست جذاب و شاداب

از پرطرفدارترین و محبوب ترین انواع گیاهان آپارتمانی سایه دوست می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. گیاه سایه دوست زامیفولیا

زامیفولیا یکی از جذاب ترین گیاهان آپارتمانی سایه دوست به شمار می رود. این نوع گیاه رشد آرامی دارد و در محیط های اداری یا منازل می توان به راحتی آن را پرورش داد. یکی دیگر از مزایای گیاه زامیفولیا این است که می تواند مدت طولانی ظاهر زیبای خود را حفظ نماید. این نوع گیاه در تمام فصول سال سبز است و می تواند هوای فضای اطراف خود را تصفیه نماید. یکی دیگر از مزیت های این نوع گیاه سایه دوست مقاومت بالای آن در برابر آفات است.

گیاه زامیفولیا

گیاه زامیفولیا

گیاه سایه دوست زامیفولیا را نباید در معرض نور مستقیم و زیاد خورشید قرار دهید زیرا نور باعث می شود که برگ های این گیاه بسوزند، زرد شوند و در نهایت شل شوند. به این نکته نیز توجه داشته باشید که نباید به این گیاه بیش از حد آب دهید زیرا ریشه های آن پوسیده می شوند. برگ های گیاه نیز در اثر آب دهی زیاد زرد می گردند بنابراین بهتر است به آبیاری این نوع گیاه توجه ویژه ای داشته باشید.

گیاه سایه دوست زامفولیا

گیاه سایه دوست زامفولیا

۲. گیاه بامبو

بامبو جزو گیاهان آپارتمانی سایه دوست محسوب می شود. این نوع گیاه را می توانید در آب یا خاک قرار دهید. فرم دهی گیاه بامبو به حالت های مختلف باعث شده است که این گیاه تزیینی مورد توجه علاقه مندان به گل و گیاه قرار بگیرد.

از این گیاه می توانید در فضاهای مسکونی، اداری و تجاری استفاده کنید. در صورتی که تمایل دارید محیط منزل یا فضای کار خود را به کمک این گیاه تزیین نمایید می توانید آن را در گلدان شیشه ای که حاوی سنگ ریزه های رنگی و آب است قرار دهید. به این نکته توجه داشته باشید که بامبو تا زمانی می تواند در آب به رشد و حیات خود ادامه دهد که آب شیرین و حاوی مواد معدنی باشد.

گیاه بامبو

گیاه بامبو

۳. گیاه سایه دوست گندمی

یکی دیگر از انواع گیاهان آپارتمانی سایه دوست که دارای قیمت ارزانی است گیاه گندمی می باشد. در صورتی که شما مبتدی هستید می توانید این نوع گیاه را به راحتی پرورش دهید. این نوع گیاه را در فصل تابستان در معرض نور شدید خورشید قرار ندهید زیرا برگهایش بیشتر از حد اندازه رشد می کنند و می شکنند. گیاه گندمی دارای مقاومت زیادی است و در دمای حدود صفر درجه نیز مقاومت بسیار بالایی دارد.

گیاه گندمی

گیاه گندمی

۴. گیاه پافیلی یا لیندا

این نوع گیاه در برابر نور کم مقاومت خوبی دارد به همین دلیل جزو گیاهان آپارتمانی مقاوم به نور به شمار می رود. این نوع گیاه سایه دوست دارای برگ های بلند و ریزی می باشد که همه این برگ ها به مرکزی که ساقه نام دارد متصل شده اند. گیاه لیندا را هرگز در برابر نور زیاد قرار ندهید زیرا دچار سوختگی می شود.

این گیاه زیبا در برابر کم آبی مقاومت زیادی دارد و می تواند هفته های زیادی بدون آب به زندگی خود ادامه دهد. گیاه سایه دوست لیندا رطوبت و آب را در ساقه خود به مدت طولانی حفظ می کند و نباید این گیاه را بیش از حد آبیاری کرد.

در صورتی که شما به گیاهان آپارتمانی سایه دوست و زیبا علاقه مند هستید بهتر است این نوع گیاه را پرورش دهید. گیاه لیندا قابلیت تصفیه هوا را نیز دارد.

گیاه پافیلی

گیاه پافیلی

۵. گیاه دیفن باخیا

این نوع گیاه جزو گیاهان آپارتمانی سایه دوست و معروف به شمار می روند. زندگی در نور کم و متوسط خاستگاه این نوع گیاه است. در آبیاری این نوع گیاه دقت زیادی داشته باشید زیرا اگر خاک گیاه به خوبی زهکشی نشود به ریشه هایش آسیب زیادی وارد می شود.

گیاه سایه دوست دیفن باخیا

گیاه سایه دوست دیفن باخیا

۶. گیاه جذاب سانسوریا

گیاه سانسوریا جزو مقاوم ترین گیاهان آپارتمانی سایه دوست به شمار می رود. این نوع گیاه دارای انواع مختلفی می باشد و تنوع رنگ های آن زیاد است. سانسوریا در محیط هایی که کم نور هستند مقاومت زیادی دارد و به رشد خود می تواند به راحتی ادامه دهد. این نوع گیاه جزو گیاهان کم آب به شمار می رود و شما می توانید به راحتی آن را در محیط کار یا منزل خود پرورش دهید.

گیاه سانسوریا

گیاه سانسوریا

 

۷. گیاه سایه دوست آگلونما

این نوع گیاه سایه دوست که به گیاه همیشه سبز نیز معروف است دارای شاخ و برگ های زیادی است. آگلونما در فضاهایی با نور کم تا متوسط به خوبی رشد می کند. آبیاری این نوع گیاه را به درستی انجام دهید تا گیاه مدت زمان طولانی بتواند به رشد خود ادامه دهد. آبیاری آگلونما را زمانی باید انجام دهید که دو سانت از سطح خاک خشک شده باشد.

گیاه آگلونما

گیاه آگلونما

۸. گیاه مقاوم برگ عبایی

این نوع گیاه جزو مقاوم ترین گیاهان آپارتمانی به شمار می رود. عمر طولانی این گیاه سایه دوست باعث شده است که در بین علاقه مندان به گل و گیاه محبوبیت زیادی پیدا کند. این نوع گیاه را در برابر نور مستقیم خورشید قرار ندهید زیرا برگ های آن دچار سوختگی می شوند. برای آبیاری گیاه برگ عبایی باید خاک آن را تست کنید و در صورتی که خاک خشک باشد می توانید گیاه را آبیاری کنید. این نوع گیاه نباید دچار کمبود آهن شود بنابراین بهتر است هر دو هفته یکبار آن را با اسید هیومیک تغذیه نمایید. کوددهی کامل گیاه به صورت ماهانه باعث می شود تا گیاه به خوبی رشد کند.

گیاه برگ عبایی

گیاه برگ عبایی

۹. گیاه مارانتا

برگ های این نوع گیاه طرح دار و جذاب می باشند. طول این گیاه می تواند به حدود ۵۰ سانت برسد و هر یک از برگ های آن دارای ۱۰ تا ۱۲ سانت طول می باشند. این نوع گیاه را می توانید در گلدان های زیبا و آویز نگهداری نمایید.

گیاه مارانتا در برابر نور کم مقاومت زیادی دارد ولی در عین حال عاشق نور غیر مستقیم نیز می باشد. این نوع گیاه به رطوبت بالا و خاک زهکشی شده علاقه زیادی دارد.

گیاه مارانتا

گیاه مارانتا

 

۱۰. گیاه سایه دوست پوتوس

این نوع گیاه جزو گیاهان آپارتمانی سایه دوست است که در عین حال عاشق نور خورشید نیز می باشد. پوتوس جزو گیاهان زیبا و با برگ هایی جذاب می باشد و نگهداری آن در محیط هایی که کم نور است امکان پذیر می باشد. رطوبت معمولی برای رشد این نوع گیاه کافی است و خاک گیاه باید خشک باشد تا بتوانید دوباره آن را آبیاری کنید.

گیاه پتوس

گیاه پتوس

نکات طلایی برای نگهداری از انواع گیاهان آپارتمانی سایه دوست

برای نگهداری انواع گیاهان آپارتمانی سایه دوست نکات زیر را مد نظر داشته باشید:

  1. به این نکته همواره توجه داشته باشید همه گیاهان برای رشد و ادامه حیات شان نیاز به نور دارند. در نتیجه منظور از گیاهان آپارتمانی سایه دوست این است که این نوع گیاهان در نور کم، نور غیر مستقیم یا مصنوعی به راحتی قابل پرورش هستند.
  2. گیاهان آپارتمانی مقاوم به نور را بیش از حد آبیاری نکنید زیرا این نوع گیاهان تبخیر سطحی کمی دارند و در نتیجه آب به مدت طولانی تری در خاک آن ها باقی خواهند ماند.
  3. آبیاری بیش از حد این نوع گیاهان باعث صدمه دیدن به ظاهر و ریشه آن ها می شود.
  4. از قرار دادن گیاهان سایه دوست در برابر نور مستقیم خودداری نمایید زیرا به گیاه آسیب جدی وارد می شود.
  5. اگر قرار است گیاهان آپارتمانی سایه دوست را در مکانی قرار دهید که هیچ پنجره ای ندارد برای سالم نگه داشتن گیاه و تامین نور مصنوعی بهتر است ۱۲ ساعت از شبانه روز چراغ ها را روشن بگذارید.

انواع گیاهان آپارتمانی سایه دوست

نتیجه گیری:

گیاهان آپارتمانی مقاوم به نور می توانند به راحتی در فضاهای کم نور به رشد و حیات خود ادامه دهند. در صورتی که شما تمایل دارید انواع گیاهان آپارتمانی سایه دوست را در محیط منزل یا محیط کار خود پرورش دهید بهتر است شرایط ایده آل نوری را برای آن ها فراهم نمایید. برای اینکه گیاهان آپارتمانی سایه دوست سرسبز و شاداب تر بمانند بهتر است از خرید نور رشد گیاه مناسب گیاهان سایه دوست غافل نشوید. نور مصنوعی باعث می شود تا گیاه هرگز پژمرده نشود و سالیان طولانی به حیات خود ادامه دهد. اگر شما جزو افراد مبتدی در زمینه نگهداری گل و گیاه هستید بهتر است گیاهانی را برای پرورش دادن انتخاب نمایید که مقاومت خوبی در برابر کم آبی و نور کم داشته باشند. شایان ذکر است که با نگهداری گیاهان آپارتمانی سایه دوست در آپارتمان های کوچک می توانید فضایی انرژی بخش و متفاوت را ایجاد نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *